Kalendarzowa jesień już za pasem, a czynniki atmosferyczne jak: deszcz, wiatr nie działają dobroczynnie na naszą cerę. Każda pora roku wymaga innej pielęgnacji. Latem chronimy naszą skórę głównie przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, jesienią natomiast już przed wieloma czynnikami jak: chłód, deszcz, wilgoć, suche powietrze, często zmieniającą się temperaturą. Jesienią skóra jest bardziej sucha, pęka i łuszczy się jest delikatna i podatna na zanieczyszczenia. Dzięki suplementacji należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu od środka ale również od zewnątrz w postaci odpowiednich kosmetyków.

Jesienią warto sięgnąć po bardziej treściwe produkty bogate w kwasy tłuszczowe i oleje roślinne. Krem powinien być na bazie petroletum, które zapobiegnie nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni skóry. W chłodniejsze dni używaj kremów nieco bardziej tłustych. Wybieraj kosmetyki z zawartością gliceryny, hydrolizatów protein, d-pantenolu, glikolu propylenowego i kwasu hialuronowego. Dwa razy, trzy w tygodniu stosuj maski odżywiające, nawilżajace i regenerujące, które zdziałają cuda! Nie zapominajmy, że również jesienią świeci słońce, dlatego w słoneczne dni używaj kremów z odpowiednio dobranym filtrem. Jeśli masz skórę skłonną do pękania lub cerę naczynkową, używaj kremów przeciwdziałających pękaniu naczynek. Jesienią skóra najbardziej podatna jest na pojawianie się czerwonych plamek. O tej porze roku unikaj opalania się w solarium. Zbyt duża różnica temperatur może przyczynić się do uszkodzenia naskórka. Nie bójmy się stosować peelingi (enzymatyczny, drobno i gruboziarniste), aby pozbyć się zrogowaciałego naskórka. Gruboziarnisty polecany jest głównie do skóry grubszej np: dla panów. Peelingi sprawią że cera będzie gładka, oczyszczona i jepiej będzie przyswajać kosmetyki do jej pielęgnacji.

Bardzo modne ostatnim czasem jest używanie olejów do twarzy, szyi i dekoltu np: olejek arganowy, tamanu polecany szczególnie na noc dla cery suchej, normalnej pomijając cerę tłustą i trądzikową.

W jesiennym okresie należy też wzbogacić dietę w witaminy np: A, C, E, B, kwasy tłuszczowe omega-3, selen, jod i żelazo oraz co bardzo ważne pijemy dużo wody nawet 2 litry dziennie. Jędrność skóry pomogą Ci również zachować regularne ćwiczenia. Niewielkim nakładem pracy sprawisz, że skóra będzie wyglądała zdrowo, młodo i rześko. Zregenerowana zabiegami skóra będzie bardziej odporna i łatwiej zniesie to co przyniesie jej później zima.